T-Mobile zet rapper Ali B in voor nieuwe marketing campagne



Gepost op: 16:50 05-09-2011

De campagne heeft als nieuw thema Altijd samen en sluit af met de internationale pay-off Life’s for sharing. Ali B en zijn vrienden worden gevolgd tijdens hun dagelijkse bezigheden, zoals in een realityprogramma op tv.
T-Mobile voorziet inmiddels in een basisbehoefte. We zijn zo gewend dat we elkaar altijd kunnen bellen en mailen dat mensen zich ontheemd voelen als ze bijvoorbeeld even in het vliegtuig zitten. Dat gevoel van verbonden zijn hebben we geprobeerd samen te vatten in de regel: ‘Altijd samen.’”

Het thema moet de verbinding worden tussen het Life’s for sharing en de producten van T-Mobile. ‘Het mooie van zo’n basisbehoefte is dat je geen behoefte hoeft te scheppen. Het is niet nodig om Peppi & Kokki van stal te halen of andere gekke dingen te doen om het duidelijk te maken. Etcetera, het marketingbureau dat deze campagne bedacht heeft, vond het ook niet geloofwaardig om acteurs een groep vrienden te laten spelen. T-Mobile hecht veel waarde aan authenticiteit. Daarom hebben we gekozen voor een reality-achtig concept met een bekende Nederlander.’

De keuze viel volgens Van Zon op Ali B vanwege zijn sociale capaciteiten. ‘Het was niet makkelijk te vinden want aan veel mensen kleeft wel iets dat dan ook aan het merk gaat kleven. We zijn uitgekomen bij Ali B. Hij heeft een grote vriendengroep en is een echte family man. In het programma Op Volle Toeren is te zien dat hij en zijn vrienden zichzelf zijn. Het mooie is dat ze de hele tijd met hun telefoon staan te zwaaien. Zij geven een goede demonstratie van hoe jonge mensen hiermee omgaan.’

De campagne trapt af met een commercial in september en een nieuwe in oktober. Iedere keer zal een andere propositie van T-Mobile onder de aandacht worden gebracht, dit keer Friends & Family, een abonnement waarmee zes vrienden of familieleden onbeperkt met elkaar kunnen bellen.

Bron : adformatie.nl

Related links


related

T-Mobile zet rapper Ali B in voor nieuwe marketing campagne



Gepost op: 16:50 05-09-2011

De campagne heeft als nieuw thema Altijd samen en sluit af met de internationale pay-off Life’s for sharing. Ali B en zijn vrienden worden gevolgd tijdens hun dagelijkse bezigheden, zoals in een realityprogramma op tv.
T-Mobile voorziet inmiddels in een basisbehoefte. We zijn zo gewend dat we elkaar altijd kunnen bellen en mailen dat mensen zich ontheemd voelen als ze bijvoorbeeld even in het vliegtuig zitten. Dat gevoel van verbonden zijn hebben we geprobeerd samen te vatten in de regel: ‘Altijd samen.’”

Het thema moet de verbinding worden tussen het Life’s for sharing en de producten van T-Mobile. ‘Het mooie van zo’n basisbehoefte is dat je geen behoefte hoeft te scheppen. Het is niet nodig om Peppi & Kokki van stal te halen of andere gekke dingen te doen om het duidelijk te maken. Etcetera, het marketingbureau dat deze campagne bedacht heeft, vond het ook niet geloofwaardig om acteurs een groep vrienden te laten spelen. T-Mobile hecht veel waarde aan authenticiteit. Daarom hebben we gekozen voor een reality-achtig concept met een bekende Nederlander.’

De keuze viel volgens Van Zon op Ali B vanwege zijn sociale capaciteiten. ‘Het was niet makkelijk te vinden want aan veel mensen kleeft wel iets dat dan ook aan het merk gaat kleven. We zijn uitgekomen bij Ali B. Hij heeft een grote vriendengroep en is een echte family man. In het programma Op Volle Toeren is te zien dat hij en zijn vrienden zichzelf zijn. Het mooie is dat ze de hele tijd met hun telefoon staan te zwaaien. Zij geven een goede demonstratie van hoe jonge mensen hiermee omgaan.’

De campagne trapt af met een commercial in september en een nieuwe in oktober. Iedere keer zal een andere propositie van T-Mobile onder de aandacht worden gebracht, dit keer Friends & Family, een abonnement waarmee zes vrienden of familieleden onbeperkt met elkaar kunnen bellen.

Bron : adformatie.nl

Related links


related
© Copyright by SynerMediaGroep 2014 | info@synermediagroep.nl | 050 210 28 10