seo strategie

Zoekwoord onderzoek is van belang om te weten welke woorden of combinatie van zoekwoorden worden gebruikt bij het geven van een zoekopdracht in de zoekmachine.

Het is zeker aan te raden om daarbij ook de long tail zoekwoorden te onderzoeken en te gebruiken om daarmee de concurrentie voor te zijn.

Zorg er voor dat de website als een autoriteit kan worden beschouwd rondom een zoekwoord, waarbij er voor long tail zoekwoorden uiteraard aparte webpagina´s kunnen worden aangemaakt.

SEO strategie

Vraag jij je nooit af waarom je concurrenten zo succesvol zijn op internet? Waarom zij zulke hoge posities hebben in Google en jij niet?

Dat komt waarschijnlijk omdat zij het vak SEO goed verstaan.

Autoriteit voor een seo strategie?

Behalve de techniek en content van uw website is er nog een laatste, minstens zo belangrijke pijler die aandacht verdient: de autoriteit van uw site. Hoe zit het met uw virtuele populariteit? Wordt uw website vaak elders online genoemd? Linkt men graag door naar uw website of webshop? En blijken dat ook nog eens relevante websites te zijn? Dan stijgt u in de rangorde. Google gebruikt verschillende signalen om autoriteit te beoordelen. Via verschillende tools kunt u meten hoe het gesteld is met uw autoriteit en wat u kunt doen om deze te verbeteren.

Dat gaat tegenwoordig overigens veel verder dan linkbuilding! Linkbuilding in de traditionele zin werkt soms nog wel, zeker op korte termijn. Maar het kan gevaarlijk zijn en zelfs penalty’s van Google opleveren. Ik raad het dan ook ten zeerste af. Vroeger hielpen bijvoorbeeld al vermeldingen op startpagina’s, maar tegenwoordig gaat er een hele wereld schuil aan sociale en niet-sociale kanalen die een grote rol spelen bij de populariteit van uw website. Kwaliteit is daarbij de belangrijkste factor. Want ‘populair’ in het licht der zoekmachines betekent dat Google uw site als belangrijk beoordeelt. Ook hier geldt: kwaliteit boven kwantiteit. Liever vijf relevante links van hoog aangeslagen websites, dan duizend links uit een Russische linkfarm.

SEO strategy

Stacey MacNaught is Search Director bij het Engelse SEO-bureau Tecmark. Ze begon haar carrière in SEO toen je nog posities in Google kon verkrijgen door zoveel mogelijk links te kopen – ongeacht de kwaliteit van de sites die naar jouw linken. Sinds de Penguin-update in 2013 is dat verleden tijd.

Echter, het verkrijgen van waardevolle links naar je content is nog steeds één van de belangrijkste ranking factoren. MacNaught heeft zich daarom gespecialiseerd in het creëren van content die voor veel links zorgt. Een PR-bureau gespecialiseerd in SEO.

Hoe pakt de concurrentie content marketing aan?
Eigenlijk geen verrassing: ook content marketing speelt een belangrijke rol in de SEO-strategie. Om jouw eigen SEO-strategie vorm te geven en de beste kansen te benutten, is het goed om hiervoor ook de concurrentie in kaart te brengen:
•Welke vorm(en) van content (tekstblogs, videoblogs, etc)
•Frequentie van het plaatsen van content
•Engagement (aantal reacties, social share, etc.)

seo strategie
4.75 (95%) 4 votes
It's only fair to share...Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0