Website hoog in Google

Hoe komt je site zo hoog mogelijk in Google? Vijf manieren om de ranking van je site te verbeteren (SEO).

Volg de onderstaande suggesties op en zie hoe je website omhoog schiet naar de bovenste regionen van de zoekresultaten.

1. Publiceer relevante content

Kwalitatieve content is the belangrijkste driver voor je ranking bij zoekmachines. Kwalitatief goede content die zich specifiek op jouw bezoekers richt zal het webverkeer naar jouw site doen toenemen, wat weer goed is voor de impact van je site op het gebied van gezaghebbendheid en relevantie.

Koppel een zoekterm aan iedere webpagina. Denk eraan hoe je bezoeker wellicht naar die specifieke pagina wil zoeken en welke zoektermen hij dan zal gebruiken. Vervolgens kun je deze zoekterm, zoekwoord of combinatie van zoekwoorden diverse malen herhalen op de pagina. In ieder geval in de inleiding en aan het einde, waar mogelijk ook nog twee tot vier keer daar tussenin.

Vergeet niet om deze zoekterm te benadrukken in de tekst: hiervoor kun je vet gedrukte tekst gebruiken, onderstrepen, een andere kleur, maar overdrijf het niet. Het moet wel leesbaar blijven. Een goed tekstueel artikel mag nooit ten koste gaan aan SEO. De beste pagina’s zijn geschreven voor de bezoeker, niet voor de zoekmachine.

2. Ververs je content regelmatig

Zoals je wellicht al begrepen hebt is content erg belangrijk om goed te scoren binnen Google. Een sterke indicator voor relevantie is het regelmatig updaten van de content: zo ziet Google dat je site actueel blijft.

3.Metadata

Als je je website ontwerpt bevat iedere pagina een ruimte tussen de <head> tags waar je metadata in kunt voeren, of informatie over de inhoud van je pagina. Als je een CMS site hebt heeft het UMC web team deze data al voor je gevuld:

Titel Metadata

Titel metadata is verantwoordelijk voor de paginatitels die getoond worden bovenin de browser. Het is de belangrijkste metadata op je pagina. Voor diegenen met een CMS website heeft het webteam een geautomatiseerd systeem ontwikkeld dat voor iedere webpagina een metatitel creëert.

Omschrijving Metadata

Omschrijving metadata is de tekstuele omschrijving die een browser gebruikt bij het weergeven van je pagina bij een zoekopdracht. Zie het als de etalage van je website: een beknopte en aantrekkelijke beschrijving van wat je site te bieden heeft en zo bezoekers over de streep moet trekken om jouw site te bezoeken.

Zoekwoord Metadata

Zoekwoord metadata zijn de zinnen of delen van zinnen die bezoekers typen wanneer ze je pagina zoeken. Daarom zul je diverse combinaties van zinnen willen hebben. Maar wordt niet te hebberig: als je lijst met zoekwoorden of combinaties te lang wordt zal de browser de data negeren. Als stelregel kun je de lijst beperken tot 6-8 zinnen, waarbij iedere zin uit ongeveer 1 tot 4 woorden bestaat.

4. Backlinks

Concentreer je op het embedden van relevante links in je tekst. In plaats van “klik hier” links probeer je de naam van de doelsite te benoemen. “Klik hier” heeft namelijk geen enkele zoekmachine waarde en bevat geen enkel relevant zoekwoord. Dit geldt voor zowel de links op je eigen site naar andere sites, als andersom. Relevante links van gerenommeerde sites die naar jouw site leiden zullen je ranking boosten.

5. Gebruik alt tags

Gebruik voor je visuele en video media altijd alt tags, of alternatieve tekstuele omschrijvingen. Zij stellen de zoekmachines namelijk in staat om je pagina te lokaliseren. Essentieel, zeker voor diegenen die alleen text-only browsers gebruiken.

Dit zijn slechts een paar van de vele manieren die je kunt inzetten om hoog in Google te ranken. Dus beperk je niet tot een manier, maar zet een scala van middelen in. En kijk hoe snel je stijgt op de Google ladder!

Website hoog in Google
5 (100%) 1 vote
It's only fair to share...Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0